Dag 8 en 9 - Mowani campsite en Fort Sesfontein

16 september 2015 - Rehoboth, Namibië

15 september. van Swakopmund naar Mowani,

Gisterochtend vertrokken uit een druilerig Swakopmund, onze auto was eerst wit, maar is nu roodbruin. Het eerste stuk het binnenland in was leeg en saai, er groeide bijna niets, later werd het bergachtiger. Als Peet of Bert aan het stuur zit leveren wij vanaf de achterbank graag commentaar, zoals: ga maar links rijden, niet teveel in de berm, pas op tegenligger, ho stoppen! een giraf !. Gisteren hebben we onze eerste wilde giraffen gespot, drie mooie exemplaren. Eind van de middag kwamen we aan in Mowani Mountain Camp. We hadden weer een prachtige kampeerplek tussen de rotsen, met uitzicht op de savanne. Het was er echt geweldig, ieder zijn eigen sanitair tussen de rotsen met een dakje er boven. We waanden ons in de flintstone tijd, compleet met spareribs op een vuurtje. Op de rotsen speelde de klipdassies een spelletje. Verder waren we van alles verstoken, geen elektriciteit en geen wifi. Zowel s'avond als s'ochtends kwam er een mannetje met hout om de dunkey (soort kachelpijp) op te stoken. Je had dan 3 uur warm water. S'avonds was het echt pikdonker en we aten met onze hoofd lampjes op. Bij het eten werden we verrast door honderden zandvlooien waarvan we er vast wel een paar verorberd hebben. De sterrenhemel was onvergetelijk. 'S nachts heerlijk geslapen in onze daktentjes.

Morgen verder naar Sesfontein.