Nog even wat huishoudelijke mededelingen van de wildwifes

26 september 2015 - Rehoboth, Namibië

Na de realistische verslagen van Bert wat huishoudelijke mededelingen van de wildwifes. Het nachtelijk plasprobleem hebben we opgelost door ieder een wiel voor ons rekening te nemen.Goed tegen het stof, want stoffig is het hier. Het stof zit in alle kieren en gaten, ook bij ons. Het slapen in de tentjes gaat best goed, alleen als iemand zich omdraait liggen we allemaal te schudden! Het moet ook een vreemd gezicht zijn als er een paar witte benen achteruit naar buiten gestoken worden op zoek naar het laddertje. Dit schrikt vast ook de wilde dieren af, ieder nadeel heeft z'n voordeel.We zijn er nu zo aan gewend, dat we zelfs in een Lodge op zoek zijn naar het laddertje! Ook het rijden met de ramen open , geeft de nodige problemen. Nr 1 krijgt droge ogen, Nr 2 last van z'n oren, Nr 3 last van z'n nek en Nr 4 last van d'r lenzen. Het lijkt wel een Zonnebloemreisje. Dus ramen dicht en de airco aan , gebruikt wel wat meer benzine, maar moet kunnen. We zien veel mooie dingen onderweg. Bij wegwerkzaamheden werden we omgeleid langs een keet van wegwerkers, en tot onze verbazing stond er een jongen zich helemaal in te soppen onder de douche in de buitenlucht, Als zo mooi! Bert reed er naar onze mening iets te snel voorbij. Het personeel op de Parken is heel aardig.Het zijn meestal lange slanke jongemannen met een prachtige gladde huid. Gisteren hadden we Simon nog aan onze tafel. Bij het passeren van de veterinaire fench ( controle op mond en klauwzeer) moeten we op het matje komen, er wordt dan gevraagd of we vlees bij ons hebben. De worstjes van de heren mochten blijven zitten. Daarna moesten we alle vier in ganzenpas over een ontsmettingsmatje lopen. Hoera, weer door de vleeskeuring gekomen. Bovendien werden de plasbanden gelijk ontsmet. Boodschappen doen is hier ook een avontuur. Er is niet veel te koop en soms lopen we per ongeluk in het magazijn, waar een alleraardigst manager dan vraagt of we het kunnen vinden. Ons laatste culinaire hoogstandje was een oude casino boterham met knakworst (zonder mosterd) en vis uit blik met tomatensaus( dat dan weer wel) en ieder 2 verse tomaatjes tegen de scheurbuik. Vanavond gaan we voor de koedustoofschotel, eens kijken of dat gaat lukken. Stoven zal wel gaan met hem. 35 Gr.hier. Pinnen is ook een probleem. De ATM's zijn dun gezaaid. Vandaag was er een storing en stonden we in een lange rij. Niemand mopperde of zeurde en het was eigenlijk best gezellig. De toiletjuffrouw die ook over de ATM ging gaf na een half uur een seintje dat het weer OK was. Gelukkig maar. Nu konden we weer tanken en boodschappen doen. Verder genieten we gewoon heel erg hier.

1. Corrie:
    27 september 2015
    Hallo Wildwifes,
    Wat een mooi verhaal dames, jullie zien alles toch met andere ogen dan die mannen....Ik hoop niet dat jullie ondervoed zijn geraakt deze vakantie. Thuis kunnen jullie je hart weer ophalen, de spruiten, zuurkool en boerenkool liggen weer in de schappen.
    Nog een paar fijne dagen.
    Groet Cortie
  2. Alice:
    27 september 2015
    Wat een mooi verhaal dames!!!! Tijdens het lezen hadden we er beelden bij. Nog een paar fijne dagen! Een poot van Quintus.