Dag 12 - rustdag Epupa Falls

19 september 2015 - Rehoboth, Namibië

Er is iedere dag wel het nodige te beleven hier. Ook op onze rustdag.

Ik had aangeboden vanmorgen de afwas te doen. Toen ik daarmee bezig was kwam ik opeens oog in oog te staan met een prachtig Himba meisje in vol ornaat. Zij kwam een paar waterflessen vullen. Ik groette haar en ze zei iets maar dat kon ik niet verstaan dus de conversatie bleef beperkt. Op enig moment haalde ze een mobiele telefoon uit haar veren en begon een gesprek. Tradities zijn belangrijk maar moderne communicatiemogelijkheden ook.

Een tijdje later overkwam El iets dergelijks toen ze de was deed. Ditmaal waren het twee Himba meisjes waarvan 1 met een baby van een paar maanden op de arm.

Zij vonden El erg vreemd. Ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens vindt maar voor El was dat een heel nieuwe ervaring. Niet de Himba meisjes waren een bezienswaardigheid maar zij. Zij ging dus op een holletje om ons te halen en het hele gebeuren op de foto vast te leggen. Dat hebben we gedaan en zo hebben we nu veel fotoos met allemaal vreemde mensen.

Daarna gingen we naar de waterval. Een korte wandeling. Prachtig natuurverschijnsel. Het bijzondere is vooral dat er geen enkel teken van menselijk ingrijpen is. Geen bordjes, geen voetpaden, hekken, palen of iets dergelijks. Het is hier zoals het altijd al was. Hopelijk zal dat ook zo blijven. Mooie fotoos gemaakt en vervolgens naar het dorp om wat boodschappen te doen. Naast de minimarket was een stalletje waar het erg druk was. We werden gelokt door de geur van vers brood en inderdaad er werden verse broodjes en cake gebakken. Het hele dorp was aanwezig en het was erg gezellig. We kochten broodjes en cake. Er waren ook andere dingen te koop zoals een halve geit maar die hebben we laten hangen.

Daarna naar de minimarket waar we eerst een groot ijzeren hekwerk moesten passeren alvorens onze inkopen te kunnen doen. Misschien was de winkel wel gewoon gesloten maar dat konden we niet zien.

Net terug op de camping werden we door iemand van het personeel geattendeerd op iets in de rivier. Dat bleek een enorm grote krokodil te zijn van wel 6 meter.Hij lag op een klein rotseilandje te zonnen precies tegenover onze kampeerplek. Peet en ik vonden het geweldig. Ton en El werden er wat onrustig van.

Krokodil bij Omarunga Campsite Epupa Falls Winkel in Epupa Falls Bakkerij Epupa Falls Himba's 3

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marleen Rump:
    19 september 2015
    Wat een prachtig verhaal weer.Heerlijk toch zo,n rustdag en dan daar boodschappen doen,lijkt echt te gek.En dan ineens een mobiele telefoon,ja, ook daar staat de vooruitgang niet stil.Wens jullie een heel fijne dag.
  2. Sophie:
    19 september 2015
    Leuk verhaal weer! Geniet van alle mooie dieren en mensen!
  3. Trudie Korenhof:
    20 september 2015
    Het is weer eens wat anders dan je boodschappen doen bij AH.En dan die krokodil, wat een geluk dat ze jullie hebben gewaarschuwd. Voor het zelfde geld neem je een duik.
  4. Margo:
    20 september 2015
    Wat een prachtig verhaal weer.