Dag 17 tm 19 van Etosha naar Waterberg

28 september 2015 - Rehoboth, Namibië

Maandag 28 september

De dagen na ons bezoek aan Etosha zijn we weer in wat rustiger vaarwater gekomen. We hoeven per dag niet veel kilometers te maken en rijden nu ook veel over asfaltwegen. Rond 2 uur zijn we dan al op de nieuwe stek gearriveerd. Dat is wel fijn omdat we dan de eerste zijn en een mooie plek kunnen uitzoeken

Er is ook een nadeel en dat is de hitte. Er heerst een hittegolf in Namibië en als we dan op het heetst van de dag aankomen, moeten we snel de schaduw opzoeken. Gelukkig is er meestal wel een zwembad om voor wat afkoeling te zorgen. En liters waterdrinken. Een biertje en een glas wijn gaan er ook wel in.

Momenteel zitten we op onze laatste kampeerstek in het Waterberg wilderness park. We kijken uit op een enorm afgeplat berg plateau. Vanmorgen zijn El en ik op een begeleide wandelsafari het berg plateau opgegaan waar we een uur of drie hebben gelopen. Onze gids (Jay Jay) maakte het wel spannend door te vertellen wat we allemaal tegen zouden kunnen zoals buffel, luipaard, neushoorn, cheeta etc. Het bleef echter bij wat kleinere antilopen en een slang. De grote dieren waren er wel want we zagen wel de sporen  van een buffel en een neushoorn. Dus toch een spannende wandeling met nog twee andere toeristen die we al een paar keer waren tegengekomen. Ton en Peet hebben ook een wandeling gemaakt in de vallei.

In de namiddag hadden we ons opgegeven voor een safaritour van 3 uur.

Het meest spectaculaire was een ontmoeting met 3 neushoorns. Om ze goed van dichtbij te kunnen bekijken mochten we de jeep uit en ze benaderen tot op een meter of 15. Kennelijk waren ze wel gewend aan mensen.

Nu zitten we in het restaurant met een weids uitzicht op de omgeving. Morgenochtend willen we vroeg vertrekken om rond de middag de auto in te leveren. We hebben dan nog de tijd om in Windhoek iets te doen.

Woensdag om 3 uur vertrekken we naar Johannesburg om via Frankfurt op donderdagmorgen op Schiphol te arriveren. Tenzij er nog iets bijzonders gebeurt is dit het laatste verslag. Wij kijken terug op een bijzondere reis met veel hoogtepunten.

Dit was Afrika.

zwembad Waterberg Plateau uitzicht restaurant Waterberg neushoorn Waterberg 2 vaatwassen Gids Jay Jay Waterberg

1. Truus Oudendijk:
    28 september 2015
    Geweldige verhalen en prachtige foto's. Jullie hebben veel gezien in Etosha. Morgenochtend vertrekken jullie weer richting Windhoek. Vergeet niet de markt in Okahandja te bezoeken.
    Prachtig houtsnijwerk. Daar valt meer te zien dan in Windhoek.
    Ik heb genoten van jullie belevenissen. Wij vertrekken over 10 dagen.
  2. Koos en Gré:
    29 september 2015
    Helaas, het zit er bijna op. Leuk dat we hebben mogen meeliften door jullie vehalen en foto's. We wensen jullie een goede thuisreis.
    Groetjes Koos en Gré
  3. Vera van Daalen:
    30 september 2015
    Wat een spannende reis hebben jullie gemaakt zeg en wat een mooie foto's. We hebben met veel belangstelling jullie reisverslag gevolgd.
    En wat de warmte betreft, kon het nog erger dan van de zomer in Brion?

Wij wensen jullie een goede thuisreis vanmiddag.
    Hartelijke groeten,

Theo en Vera.
  4. Bernadette:
    1 oktober 2015
    wij hebben jullie verhalen met plezier gelezen en genoten van de foto's! Wat een ervaring prachtig!!
    Groetjes John en Bernadette
  5. Ruud gravendijk:
    2 oktober 2015
    bedankt voor alle (leuke) informatie en foto's. Fijn dat jullie weer gezond vandaag teruggekeerd zijn.