Dag 10 - Opuwo

17 september 2015 - Rehoboth, Namibië

Vandaag weer een enerverend dagje die we voornamelijk in de auto hebben doorgebracht.

Om 8 uur stond onze locale gids klaar en we vertrokken op onze zoektocht naar de woestijnolifanten. We hadden hem gevraagd hoe laat we ongeveer terug zouden zijn. Hij schatte in dat we rond 11 uur weer terug zouden zijn bij de Lodge.

Wij gingen al snel een rivierbedding in van de Oanob rivier. Dit is de enige rivier waar nog water in stond en waar dus de wilde dieren nog kunnen drinken. Naast olifanten bestond de mogelijkheid om ook leeuwen en luipaarden te zien.

Die hebben we niet gezien maar wel een jakhals, springbokken, bavianen, spiesbokken, giraffen en olifanten. De giraffen stonden vlak voor de auto. Mooie fotoos gemaakt. Voor de olifanten moesten we ver de rivierbedding in. We dachten al dat we ze hadden gemist maar onze gids wist ze toch op te sporen door aan de olifantenpoep te riiken en de sporen te volgen. Het is ongelofelijk wat deze mensen kunnen. Ook al waren ze vanuit de auto niet te zien. Hij wist gewoon dat ze er waren en inderdaad. Nog een andere route genomen en we zagen ze. Eerst een mannetjesolifant die uit de kudde was verstoten en even later de rest van de kudde. Een geweldige ervaring want woestijnolifanten zijn zeer zeldzaam. De naam van onze gids was Archelaus (email [email protected]). Een aanrader!

We waren rond 12 uur terug bij de lodge en toen moesten we nog 200 km naar de volgende lodge in Opuwo. Wij moesten een andere route nemen want de normale route was afgesloten wegens werkzaamheden. Na een lange rit om 17.00 uur in Opuwo aangekomen. Morgen boodschappen doe en tanken en dan verfer naar het noorden naar de epupa watervallen op de grens met Angola.

Daar blijven we dan twee dagen.

Gnoe's

Van reisblog naar fotoboek